lørdag 8. august 2009

Prosjekt solseng 2008

Min mann dro bort en uke.. Dette var mitt prosjekt:

Gamle hyller fra boden ble demontert og fungerer som sete/ rygg. Alt av materiale ellers er kapp funnet i garasjen. Vel og merke noe over gjennomsnittet sterkt treverk (plankene hviler på to 2`6), så sengen er tung:) Alle plankene er skrudd fast, så senga er meget stabil, og tåler en storm;)
Senga er to-delt og har egen krakk dersom man bare vil bruke stolen, og ikke ligge.

Samtidig hadde vi en benk uten sitteplate fra Europris som var ødelagt. Denne fikk noen nye skruer og en ny sitteplate og noen velfortjente strøk maling.

Så var det tid for puter. jeg dro på Jysk og kjøpte 10 meter med voksduk, (denne er ikke så stiv som de vanlige voksdukene, så det gikk fint an å sy i den) og gikk på loftet etter noen gamle skumgummimadrasser. Disse målte jeg opp til benk og solseng og dro frem symaskin. For at ikke det skulle komme vann inn til skumgummi, gikk jeg over alle åpninger og limte det igjen med Limpistol. Putene er fremdeles hele, to sesonger etter..

Av det resterende stoffet laga jeg 4 puter og en diger pølsepute.

Meget fornøyd:)

1 kommentar:

  1. Du er alltid så flink!! Blir som alltid inspirert av deg :D

    SvarSlett