tirsdag 15. januar 2013

en gammel gardin..

Da jeg gikk på folkehøyskole i Sandefjord, hadde allerede min interesse for gjenbruk slått rot, og noe av det jeg stadig kom tilbake med, var gamle gardinstoff og lignende. Vel, nå var det på høy tid (ca 14 år etter), å få brukt dette stoffet til noe.. Jeg og en av mine store inspirasjonskilder var en tur på en bruktbutikk før helgen, og der kom jeg hjem med (blandt annet..) en gammel gardinhempe, eller hva kaller man de, slike til å holde gardinen ute på sidene? Vel, uansett, jeg kom hjem med denne, og såg øyeblikkelig behovet for å bruke denne sammen med det utrolig stilige stoffet mitt, så jeg satte igang..
Det skulle noe feilsying til først, selvsagt, men nå er jeg nesten ferdig og nedenfor ser du kjolen på min hjemmelagede sydukke Anna. En detalj jeg ble svært fornøyd med, var bruken av den oransje gardinsaken bak på ryggen rundt glidelåsen..

Siden jeg er sykemeldt enda, har jeg satt meg som mål å få laget flere plagg denne uken, og omgir meg med tingene som inspirerer meg, mellom annet denne herlige settehyllen som jeg har fylt opp med sytråder i alle farger.. (legg spesielt merke til bestemoren som sitter inni der og strikker, som er plassert der av mitt mellomste gull som en liten sy-mentor (i tillegg til mamma som må svare på de rareste spørsmål.. Godt vi har FaceTime..
I dag har jeg hatt kjempekoselig besøk av en gammel venninne og hennes 7 uker gamle baby. Tror jammen jeg må se om det er noe morsomt jeg kan lage til henne en dag;)

Min kjære svigerinne har også vært innom i dag og vi satte oss på syrommet, og da startet jeg (og tror jeg har ferdigstilt) et minisyprosjekt som var et utrolig mykt (og vanskelig stoff..) skjørt som jeg skal bruke på kalde vinterdager som denne..
 Håper dere har en flott tirsdag. Jeg skal lete etter muligheter for å få sett Tid for hjem i reprise, for det klarte jeg selvsagt å glemme:´( (og selvsagt i dag når det handlet om gjenbruk som jeg elsker..

Ha en flott kveld!

Tjolahoppsannsei!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar