onsdag 12. august 2009

Kjøkken - fra treverk til hvitt


Igjen er det et hopp i tid. Dette ble gjort før konfirmasjonen til eldstemann i mai 2008.

IDYLL. Dette ordet er vel det ordet som best kan illustrere alle mine drømmer om dette huset. Huset vårt har absolutt sjel, og målet er å fange denne sjelen. Kjøkkenet vårt er et hjemmesnekret kjøkken fra ca 1955, og lite har blitt gjort med det siden. Det har selvsagt blitt gjort små endringer både med benkeplate, og farger på vegg, men ellers er skapene og tilbehøret urørt.
Jeg er i utgangspunktet ikke spesielt glad i ubehandlet treverk, og ihvertfall ikke blanding av ulike typer treverk. Kjøkkenet vårt var derimot et perfekt samsurie av ulike tretyper. Panel i tak, furu på underskapene, og viftekassen, osv. En dag med ekstremrengjøring bestemte jeg meg derimot at nå skulle det bli en ordnings. Helga som da kom (1.maihelga 2008) ble alle skapdørene tatt ut på verandaen, og alt i skapene plassert rundt omkring.. det perfekte kaos:).


Jeg satte igang med grunning, og malte alle skapene inni, og alle skapdørene (utrolig hvor mange de blir når man tar de ut), og i løpet av helga var forandringen enorm.. Dette var en midlertidig løsning, da vi i slutten av måneden hadde konfirmasjon. Mor på vestlandet ble sendt på ikea for å kjøpe nye knotter, og jeg malte til det tøt ut ørene..


Planene for det nye kjøkkenet er ferdig tegnet, men enda står det på å finne rom i økonomien:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar