lørdag 8. august 2009

Mitt aller første innlegg..

Da er eg faktisk igang. Føles egentlig litt rart å skulle legge ut tanker og drømmer et sted der folk faktisk har tilgang til. Trøster meg derimot med at det sannsynligvis ikke kommer til å være en side nedrent av folk og fe;)

vel.. da skal jeg begynne å innhente bilder og starter med prosjekt nummer 1 ved innflytting. Jeg flyttet inn i huset til min mann og hans tre barn, og ikke lenge etter at kassene begynte å stables fant vi behovet for et "hobbyrom" for mine fantastiske mengder scrappingutstyr, malesaker, fotoutstyr, symaskin og metervare både med stoff og tråder/ band. Resultatet var at vi i kjelleren (ikke innredet grunnet lav takhøyde) tok i bruk det gamle "vaskerommet". Her laget vi nye vegger, la inn varmekabler og la glassbyggersten i hullet etter et gammelt vindu. Har desverre ikke bilder av rommet slik det var før vi gjorde dette, men det kommer bilder av resultatet...

Etter dette tok jeg systematisk barna sine rom (opp til flere ganger). Bilder kommer etterhvert. Og så vokste vi ut av huset. Jeg tegnet et påbygg som etter noen få endringer ble sendt til godkjenning og våren 2006 starta vi med å rydde klart til vår 72kvm påbygg.

Min mann og snekkere satte opp rammeverket og jeg selv hang under taket i 2.etasje(med himling) og isolerte.

Et lite NB. Utrolig irriterende når hele remsa er på plass og man begynner nedstigningen bare for å få all isolasjonen i sin helhet over hodet.. Vel det kom tilslutt på plass og her kommer det bilder etterhvert..


Min del av jobben kom når skallet var ferdig..
På forhånd hadde jeg tegnet ferdifg bruken for hvert enkelt rom, og noen av prosjektene var allerede ferdig. Jeg gikk på fretex og kjøpte et spisebord med fire stoler:

Etter å ha malt bordet, tok jeg for meg stolene. Jeg hadde et lime-grønt fleacepledd og 5 meter blomstrete stoff fra et tidligere prosjekt og satte igang designen av stolene:



De 4 stolene ble laget trekk til på en ettermiddag, men underveis ( jeg har det alltid travelt), ble det grønne fleacepleddet ikke nok. Jeg gjorde da en kjapp endring i designet slik at de stolene med lime-grønn rygg, fikk hvite sløyfer (hadde selvsagt et hvitt pledd liggende) og de andre stolene(som avbildet) fikk hvit rygg med lime-grønn sløyfe.

Dette er stolene som endte opp i barna sitt lekserom. I bakgrunnen på siste bilde ser du veggen som utelukket er malt med tavlemaling. Dette var en stor suksess, men et råd: ikke kjøp fargede kritt. De lager såpass med farge at selv om du vasker senere vil krittene misfarge veggen.









Nå skal jeg dekke bord og spise middag, men jeg kommer plutselig tilbake med nye innlegg, kanskje noe mer ryddig?





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar