lørdag 8. august 2009

Spisestuen: før og etter

Eg har en tendens til å bli fryktelig kreativ når jeg får huset for meg selv.. Dette har vist seg gjentatte ganger. Min mann dro på tur med kollegaer våren 2006 og jeg kastet meg i arbeid. Jeg ville gjøre noe med spisestuen og hadde fått dilla på brun og turkisnyanser..

Utgangspunktet for fargevalg var våre mørke massive møbler i mørk tre, og favorittgardinene mine.. Jeg dro, samme dag som min mann dro, på fargerike og kjøpte tapet, maling og lim.

Jeg kjøpte to ulike tapeter, og synest jeg hadde avansert nok til å tapetsere horisontalt.. (dette bør man tenke lenge over..)
Tapeten var kjempefin, og jeg satte igang..

Litt utpå kvelden, etter at jeg hadde fått skrapa veggen for 3(!) lag tidligere tapet, fikk jeg med mye om og men opp de to nederste stripene. Jeg fikk en venninne over for å feire med noen glass vin, og først da gikk jeg langt nok fra veggen til å konstatere at dette var vanskeligere enn jeg hadde trodd. Alt var skeivt. Jeg rev av og begynte å benke det hele. Vi fikk tak i en laservater, og etter den kom i hus, gikk alt veldig bra..

Jeg brukte mildt sagt dagene bra, så da min mann kom hjem etter et tre-dagers kurs såg spisestua slik ut:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar